קריאה מונחית - המשך...

כל יסודותיה של הקריאה המונחית מתקיימים בחיבור שבין הקורא לבין סיפורי נמש: נמש הוא כלב תחש קטן וממושקף. הוא שובב, הוא תחמן, הוא קצת שקרן, ולפעמים גם שכחן, אבל הוא בעצם ילד...

ילד רגיל הזקוק לדחיפת עידוד, באמצעות הסיפורים על נמש הכלב...

 

 קריאה מונחית של סיפורי נמש

@alt@

• בחירת הסיפור - מדוע נבחר הסיפור המסוים? מה הנושא בו עוסק הסיפור?
• הנגשת הסיפור - הקראה של הסיפור ושיחה על האיורים המלווים אותו והתאמתם לסיפור
• ארגון הפרטים - כתיבת תקציר תמציתי של הסיפור, ובו גרעין הסיפור (הרקע, העלילה, הדמויות) והרעיונות המרכזיים בו
• אפיון הדמויות (תיאור, תכונות, מעשים) - מיהו נמש? איך הוא נראה? מה הוא עושה? איך הוא מרגיש? מה קשריו עם יתר הדמויות בסיפור? מיהן הדמויות האחרות בסיפור
• ניבוי מהלך הסיפור - ניסיון לדמיין את סוף הסיפור, ולאחר תום ההקראה - ניסיון לחבר לסיפור סיום שונה
• סיכום והכללה - מהו מוסר ההשכל של הסיפור? מה למדנו? מה ניתן לקחת מהסיפור אל החיים האמיתיים?
• הערכה ולמידה - ביטויים חדשים מהסיפור ומשמעותם
• פיתוח הדמיון - הכנת עבודה יצירתית על הסיפור (כרזה, מודעה, ציור, הצגה...).